eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
INFORMACJA O DZIAŁANIACH I POMOCY SPOŁECZNEJ W PCPR
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz. U. z 2015 r., poz. 163 ze zm.)
- Ustawa z dnia 10 marca 2015 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2015 r., poz. 332 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 3 sierpnia 2012 r. w sprawie udzielania pomocy na usamodzielnienie, kontynuowanie nauki oraz zagospodarowanie (Dz. U. z 2012 r., poz. 954 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 292, poz. 1720)
- Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 26 maja 2009 r. w sprawie udzielania pomocy cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą (Dz. U. z 2009 r. Nr 80, poz. 674)
- Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r., poz. 964 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2010 r. Nr 238, poz. 1586 ze zm.)
Zadania Centrum
1. Do zadań Centrum należy wykonywanie zadań własnych, zadań zleconych, zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej i samorządowej lub innymi instytucjami w zakresie spraw społecznych określonych odpowiednimi ustawami, a w szczególności:
1) opracowanie i realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka – po konsultacji z gminami z terenu Powiatu Drawskiego;
2) przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;
3) pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających trudności w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno - wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;
4) pomoc cudzoziemcom mającym trudności w integracji ze środowiskiem, którzy otrzymali status uchodźcy;
5) prowadzenie i rozwój infrastruktury domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz umieszczanie w nich skierowanych osób;
6) prowadzenie mieszkań chronionych dla osób z terenu więcej niż jednej gminy oraz powiatowych ośrodków wsparcia, w tym domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży o zasięgu ponadgminnym;
7) sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego oraz ośrodków wsparcia, domów pomocy społecznej, ośrodków interwencji kryzysowej;
8) udzielanie informacji osobom ubiegającym się o pomoc, o przysługujących im prawach i uprawnieniach;
9) organizowanie szkoleń i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu drawskiego;
10) doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu drawskiego;
11) podejmowanie działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych;
12) dofinansowanie do uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych;
13) udzielanie dofinansowania do sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych;
14) dofinansowanie do zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze;
15) dofinansowanie do likwidacji barier architektonicznych w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych;
16) współpraca z Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
17) współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rodzin, dzieci i młodzieży oraz osób niepełnosprawnych;
18) sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie Wojewodzie;
19) sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej.
2. Centrum wykonuje zadania dotyczące pomocy społecznej z zakresu administracji rządowej realizowanych przez powiat, takich jak:
1) pomoc uchodźcom w zakresie indywidualnego programu integracji oraz opłacanie za te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne,
2) prowadzenie i rozwój ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
3) realizowanie zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,
3. Centrum realizuje zadania w zakresie pieczy zastępczej należące do powiatu, w tym:
1) opracowanie 3 letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej (określenie corocznego limitu rodzin zastępczych zawodowych);
2) zapewnienie dzieciom pieczy zastępczej w rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka oraz placówkach opiekuńczo – wychowawczych;
3) organizowanie wsparcia osobom usamodzielnianym opuszczającym różne formy pieczy zastępczej;
4) prowadzenie placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz placówek wsparcia dziennego funkcjonujących na terenie powiatu;
5) zapewnienie przeprowadzenia przyjętym do pieczy dzieciom niezbędnych badań lekarskich;
6) prowadzenie rejestru danych osobowych zakwalifikowanych do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny niezawodowej lub prowadzenie rodzinnego domu dziecka i pełniących funkcję rodziny zastępczej oraz prowadzących rodzinny dom dziecka;
7) kompletowanie we współpracy z właściwym Ośrodkiem Pomocy społecznej dokumentacji związanej z przygotowaniem dziecka do umieszczenia w rodzinie zastępczej albo w rodzinnym domu dziecka;
8) finansowanie:
a) świadczeń pieniężnych dot. dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej
b) pomocy dla usamodzielnianych
9) ustalanie rodzicom biologicznym odpłatności za pobyt dziecka w pieczy zastępczej;
10) sporządzanie sprawozdań i przekazywanie Wojewodzie;
11) finansowanie pobytu w pieczy zastępczej cudzoziemców.
Rehabilitacja społeczna
podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z póź zm.)
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1190 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U z 2007 r. Nr 230, poz. 1694 z późn. zm.)
zakres działania
- dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
- dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,
- dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
- dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,
- zadania z zakresu rehabilitacji społecznej zlecane fundacjom oraz organizacjom pozarządowym.
TURNUSY REHABILITACYJNE
Dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych, do wniosku dołącza się:
1) kopię orzeczenia lub kopię wypisu z treści orzeczenia, o którym mowa w art. 1, art. 5 pkt 1a lub art. 62 ustawy, a w przypadku osoby, o której mowa w art. 62 ust. 3 ustawy, kopię orzeczenia o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym wydanym przed dniem 1 stycznia 1998 r.
Wniosek można pobrać w pok. nr 8 w PCPR ul. B. Chrobrego 4 lub ze strony www.bip.pcpr.powiatdrawski.pl
Wysokość dofinansowania uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym wynosi:
1) 30% przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 2 pkt 4 ustawy, zwanego dalej "przeciętnym wynagrodzeniem" - dla osoby niepełnosprawnej ze znacznym stopniem niepełnosprawności, osoby niepełnosprawnej w wieku do 16 roku życia oraz osoby niepełnosprawnej w wieku 16 – 24 lat uczącej się i niepracującej, bez względu na stopień niepełnosprawności;
2) 27% przeciętnego wynagrodzenia -dla osoby niepełnosprawnej z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności;
3) 25% przeciętnego wynagrodzenia - dla osoby niepełnosprawnej z lekkim stopniem niepełnosprawności;
4) 20% przeciętnego wynagrodzenia - dla opiekuna osoby niepełnosprawnej;
5) 20% przeciętnego wynagrodzenia - dla osoby niepełnosprawnej zatrudnionej w zakładzie pracy chronionej niezależnie od posiadanego stopnia niepełnosprawności.
Wysokość dofinansowania wyliczana jest z kwoty przeciętnego wynagrodzenia w kwartale poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku ogłaszanego w Komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. Nr 230, poz. 1694 z późn. zm.) szczegółowo określa warunki uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach.
Osoba niepełnosprawna ubiegająca się o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym składa kompletny i uzupełniony wniosek o dofinansowanie w PCPR.
Wnioski o dofinansowanie uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym można składać przez cały rok.
Dofinansowanie do uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym przysługuje raz w roku kalendarzowym. Na wskazanie lekarza osoba niepełnosprawna może ubiegać się o przyznanie dofinansowania dla opiekuna na turnusie.
Osoba niepełnosprawna sama dokonuje wyboru organizatora i ośrodka, w którym będzie odbywał się turnus rehabilitacyjny oraz sama dokonuje rezerwacji miejsca zgodnie z kodami schorzeń określonych w orzeczeniu i dysfunkcjami oraz schorzeniami wskazanymi przez lekarza we "wniosku lekarza o skierowanie na turnus rehabilitacyjny".
By przyznane dofinansowanie zostało przekazane organizatorowi turnusu muszą być spełnione warunki określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. Nr 230 poz. 1694 ze zm):
1) dane adresowe zawarte w "informacji o wyborze turnusu" powinny być pełne i zgodne z danymi zawartymi w rejestrze ośrodków i rejestrze organizatorów,
2) wybór turnusu dokonany przez osobę niepełnosprawną musi być zgodny z zaleceniami i przeciwwskazaniami lekarza, zawartymi we wniosku o skierowanie na turnus rehabilitacyjny,
3) ośrodek, w którym odbędzie się turnus musi być dostosowany do rodzaju dysfunkcji oraz schorzenia osoby niepełnosprawnej.
Powiatowe centra pomocy rodzinie dysponują ofertami ośrodków i organizatorów turnusów, którzy posiadają wpisy do odpowiednich rejestrów. Dzięki temu osoby niepełnosprawne mogą wybrać ofertę odpowiednią do rodzaju niepełnosprawności i zaleceń lekarza.
Aktualne informacje o ośrodkach i organizatorach turnusów rehabilitacyjnych, posiadających wpisy do rejestrów wojewody dostępne są pod adresem elektronicznym: http://ebon.mps.gov.pl/.
Na stronie umożliwiono wyszukiwanie ośrodków i organizatorów według zadanych kryteriów (np. rodzaju turnusu, rodzaju dysfunkcji, adresu). Wyszukane pozycje można następnie wydrukować wraz z danymi kontaktowymi.
ZAOPATRZENIE W PRZEDMIOTY ORTOPEDYCZNE, ŚRODKI POMOCNICZE, SPRZĘT REHABILITACYJNY
Dofinansowanie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze do wniosku dołącza się:
1) kopię orzeczenia lub kopię wypisu z treści orzeczenia, o którym mowa w art. 1, art. 5 pkt 1a lub art. 62 ustawy, a w przypadku osoby, o której mowa w art. 62 ust. 3 ustawy, kopię orzeczenia o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym wydanym przed dniem 1 stycznia 1998 r.,
2) fakturę określającą cenę nabycia z wyodrębnioną kwotą opłaconą w ramach ubezpieczenia zdrowotnego oraz kwotą udziału własnego lub inny dokument potwierdzający zakup, wraz z potwierdzoną za zgodność, przez świadczeniodawcę realizującego zlecenie, kopią zrealizowanego zlecenia na zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, albo
3) kopię zlecenia na zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze wraz z ofertą określającą cenę nabycia z wyodrębnioną kwotą opłacaną w ramach ubezpieczenia zdrowotnego i kwotą udziału własnego oraz termin realizacji zlecenia od momentu przyjęcia go do realizacji.
O dofinansowanie ze środków PFRON zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze, sprzęt rehabilitacyjny mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne, jeżeli:
- przeciętny miesięczny dochód, w rozumieniu przepisów o świadczeniach rodzinnych (o zasiłkach rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych, pomniejszony o obciążenie zaliczką na podatek dochodowy od osób fizycznych, składkę z tytułu ubezpieczeń emerytalnego, rentowego i chorobowego, określoną w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych oraz o kwotę alimentów świadczonych przez osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym na rzecz innych osób, podzielony przez liczbę osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym), obliczony za kwartał poprzedzający miesiąc, w którym składany jest wniosek , nie przekracza kwoty:
a) 50% przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 2 pkt 4 ustawy, zwanego dalej "przeciętnym wynagrodzeniem", na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,
b) 65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej.
Wysokość dofinansowania zaopatrzenia:
1) w sprzęt rehabilitacyjny wynosi do 80 % kosztów tego sprzętu, nie więcej jednak niż do wysokości pięciokrotnego przeciętnego wynagrodzenia:
2) w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze wynosi:
a) do 100% udziału własnego osoby niepełnosprawnej w limicie ceny ustalonym na podstawie odrębnych przepisów, jeżeli taki udział jest wymagany,
b) do 150% sumy kwoty limitu, o którym mowa w lit. a, wyznaczonym przez ministra właściwego do spraw zdrowia oraz wymaganego udziału własnego osoby niepełnosprawnej w zakupie tych przedmiotów i środków, jeżeli cena zakupu jest wyższa niż ustalony limit.
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1190 z późn. zm.) określa szczegółowe uregulowania.
BARIERY ARCHITEKTONICZNE, W KOMUNIKOWANIU SIĘ I TECHNICZNE
Dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych wnioski przyjmowane są na bieżąco. Wysokość dofinansowania wynosi do 95% kosztów przedsięwzięcia, nie więcej jednak niż do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.
Realizacja powyższych zadań ma na celu umożliwienie lub w znacznym stopniu ułatwienie osobie niepełnosprawnej wykonywanie podstawowych, codziennych czynności lub kontaktów z otoczeniem.
Pisemny wniosek o dofinansowanie likwidacji wyżej wymienionych barier funkcjonalnych osoba niepełnosprawna składa w powiatowym centrum pomocy rodzinie właściwym dla miejsca zamieszkania.
O dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne, które mają trudności w poruszaniu się.
O dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się i technicznych mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności.
Dofinansowanie likwidacji poszczególnych barier przysługuje osobom niepełnosprawnym, które w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku nie uzyskały odpowiednio dofinansowania ze środków Funduszu na ten cel, tj. jeżeli osoba niepełnosprawna w ciągu ostatnich trzech lat otrzymała dofinansowanie np. do likwidacji barier architektonicznych, to o kolejne dofinansowanie na ten cel może ubiegać się po upływie trzech lat od daty przekazania dofinansowania, natomiast nie wyklucza to możliwości otrzymania dofinansowanie do likwidacji barier w komunikowaniu się i/lub technicznych. Termin trzyletni dotyczy odrębnie każdej z barier.
Dofinansowanie likwidacji barier nie przysługuje, jeżeli osoba niepełnosprawna ma zaległości wobec Funduszu lub jeżeli osoba ta w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku była strona umowy zawarte z Funduszem i rozwiązanej z przyczyn leżących po jej stronie.
Ponadto dofinansowanie nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych i zawarciem umowy.
Wysokość dofinansowania likwidacji barier funkcjonalnych wynosi do 95% kosztów przedsięwzięcia, nie więcej jednak niż do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.
Przepisy przedmiotowego rozporządzenia nie definiują zakresu żadnej z barier. W związku z powyższym można przyjąć, iż:
- bariery architektoniczne to wszelkie utrudnienie występujące w budynku i w jego najbliższej okolicy, które ze względu na rozwiązania techniczne, konstrukcyjne lub warunki użytkowania uniemożliwiają lub utrudniają swobodę ruchu osobom niepełnosprawnym;
- bariery techniczne to przeszkody wynikające z braku zastosowania lub niedostosowania, odpowiednich do rodzaj niepełnosprawności, przedmiotów lub urządzeń. Likwidacja tej bariery powinna powodować sprawniejsze działanie osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie i umożliwić wydajniejsze jej funkcjonowanie;
- bariery w komunikowaniu się to ograniczenia uniemożliwiające lub utrudniające osobie niepełnosprawnej swobodne porozumiewanie się i/lub przekazywanie informacji.
Osoba niepełnosprawna może złożyć wniosek o dofinansowanie ze środków Funduszu zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w każdym czasie.
SPORT, KULTURA, REKREACJA I TURYSTYKA
Dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych wynosi – do 60% kosztów zadania. O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej jeżeli: prowadzą działalność statutową na rzecz osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku.
Szczegółowych informacji można uzyskać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Drawsku Pomorskim ul. Bolesława Chrobrego 4 lub telefonicznie pod nr telefonów (094)36 337 62; (094) 36 360 64.
Informacji udziela pracownik PCPR w Drawsku Pomorskim:
Starszy Inspektor Powiatowy do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pani Wiesława Mackiewicz
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
w Drawsku Pomorskim
zaprasza osoby niepełnosprawne do uczestnictwa
w pilotażowym programie „Aktywny Samorząd”
program finansowany ze środków PFRON
Głównym celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo osób niepełnosprawnych w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji.
Wszelkie informacje oraz wnioski można uzyskać
w siedzibie PCPR w Drawsku Pom., ul. B. Chrobrego 4, pokój nr 3,
pod numerami telefonów: (0-94) 363 – 60 – 64, (0-94) 363 – 37 – 62
wnioski można pobrać na stronie: www.bip.pcpr.powiatdrawski.pl w zakładce "AKTYWNY SANORZĄD" wnioski 2015
projekty unijne
Program Operacyjny Kapitał Ludzki „Szansa na przyszłość”
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Drawsku Pomorskim prowadzi projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet VII Promocja integracji społecznej pod nazwą „Szansa na przyszłość”.
projekt realizowany od grudnia 2007 roku do 30 czerwca 2015 roku
O udział w Projekcie mogą ubiegać się osoby, które spełniają następujące warunki:
- posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności (w przypadku osób niepełnosprawnych);
- korzystają ze świadczeń pomocy społecznej;
- są w wieku aktywności zawodowej (15-64 lata);
- posiadają zatrudnienie lub nie, zagrożone wykluczeniem społecznym z co najmniej jednego powodu spośród wskazanych w art.7 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej;
- opuszczają domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno - wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;
- opuszczają rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą.
W ramach projektu osoby uzyskają możliwość skorzystania z bezpłatnego wsparcia w zakresie m in.: podnoszenia i zmiany umiejętności i kwalifikacji zawodowych, aktywizacji zawodowej, rehabilitacji zdrowotnej oraz aktywizacji społecznej.
„Schematom STOP!”
Od stycznia 2014 roku do czerwca 2015 roku Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Drawsku Pomorskim we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Drawsku Pomorskim, Miejsko - Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Drawsku Pomorskim, Miejsko - Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Złocieńcu, Gminą Złocieniec, Ośrodkiem Wspierania Dziecka i Rodziny w Drawsku Pomorskim oraz Międzygminnym Centrum Integracji Społecznej w Kaliszu Pomorskim, rozpoczęło realizację projektu „Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż”.
Głównym celem pilotażu jest utworzenie skoordynowanego systemu współpracy instytucjonalnej wobec rodzin wielodzietnych, zagrożonych wykluczeniem społecznym z tytułu bezrobocia lub pozostawania w trwałym pokoleniowym bezrobociu i niemożności wyjścia z systemu świadczeń pomocy społecznej, a także testowe wypracowanie nowych instrumentów rodzinnej aktywizacji i integracji społecznej.
„Praca motorem wejścia w dorosłe życie”
Stowarzyszenie SEMAFOR serdecznie zaprasza do udziału w spotkaniach rekrutacyjnych do projektu „Praca motorem wejścia w dorosłe życie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w terminie 01.11.2013 - 30.06.2015 r.
W ramach projektu planowana jest aktywizacja społeczna i zawodowa w Centrum Integracji Społecznej osób w wieku od 15 do 30 roku życia, zamieszkałych na terenie powiatu drawskiego.
Informacji dotyczących rekrutacji udziela Pani Inga Moczarska pod numerem telefonu 600135070 w godzinach 7.00 - 15.00.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Jolanta Nazarek | 13-03-2015 09:17 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Jolanta Nazarek | 13-03-2015 |
Ostatnia aktualizacja: | Jolanta Nazarek | 25-03-2015 12:51 |