Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Drawsku Pomorskim
System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

INFORMACJA O DZIAŁANIACH I POMOCY SPOŁECZNEJ W PCPR

 

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE

Podstawy prawne

  • Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz.  U. z  2015 r., poz. 163 ze  zm.)
    • Ustawa z dnia 10 marca 2015 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U.  z 2015 r., poz. 332 ze zm.)
    • Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 3 sierpnia 2012 r. w sprawie udzielania pomocy na usamodzielnienie, kontynuowanie nauki oraz zagospodarowanie (Dz. U. z 2012 r., poz. 954 ze zm.)
    • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 292, poz. 1720)
    • Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 26 maja 2009 r. w sprawie udzielania pomocy cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą  (Dz. U. z 2009 r. Nr 80, poz. 674)
    • Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r.,  poz. 964 ze zm.)
    • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia  2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2010 r. Nr  238, poz. 1586 ze zm.)

 

 

Zadania Centrum

1. Do zadań Centrum należy wykonywanie zadań własnych, zadań zleconych, zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej  i samorządowej lub innymi instytucjami w zakresie spraw społecznych określonych odpowiednimi ustawami, a w szczególności:

1) opracowanie i realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej wspierania osób niepełnosprawnych  i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka – po konsultacji z gminami z terenu Powiatu Drawskiego;

2) przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;

3) pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających trudności w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno - wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;

4) pomoc cudzoziemcom mającym trudności w integracji ze środowiskiem, którzy otrzymali status uchodźcy;

5) prowadzenie i rozwój infrastruktury domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz umieszczanie w nich skierowanych osób;

6)   prowadzenie mieszkań chronionych dla osób z terenu więcej niż jednej gminy oraz powiatowych ośrodków wsparcia, w tym domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet  w ciąży o zasięgu ponadgminnym;

7)   sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego oraz ośrodków wsparcia, domów pomocy społecznej, ośrodków interwencji kryzysowej;

8)   udzielanie informacji osobom ubiegającym się o pomoc, o przysługujących im prawach i uprawnieniach;

9)  organizowanie szkoleń i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu drawskiego;

10)  doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu drawskiego;

11)  podejmowanie działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych;

12)  dofinansowanie do uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych;

13)  udzielanie dofinansowania do sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych;

14)  dofinansowanie do zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne  i środki pomocnicze;

15)  dofinansowanie do likwidacji barier architektonicznych w komunikowaniu się  i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych;

16)  współpraca z Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych;

17)  współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rodzin, dzieci i młodzieży oraz osób niepełnosprawnych;

18)  sporządzanie sprawozdawczości  oraz przekazywanie Wojewodzie;

19)  sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej. 

2.  Centrum wykonuje zadania dotyczące pomocy społecznej z zakresu administracji rządowej realizowanych przez powiat, takich jak:

1)  pomoc uchodźcom w zakresie indywidualnego programu integracji oraz opłacanie za te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne,

2)  prowadzenie i rozwój ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

3)  realizowanie zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych  oraz rozwój specjalistycznego wsparcia,

   3. Centrum realizuje zadania w zakresie pieczy zastępczej należące do powiatu, w tym:

1) opracowanie 3 letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej (określenie corocznego limitu rodzin zastępczych zawodowych);

2) zapewnienie dzieciom pieczy zastępczej w rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka oraz placówkach opiekuńczo – wychowawczych;

3) organizowanie wsparcia osobom usamodzielnianym opuszczającym różne formy pieczy zastępczej;

4) prowadzenie placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz placówek wsparcia dziennego funkcjonujących na terenie powiatu;

5) zapewnienie przeprowadzenia przyjętym do pieczy dzieciom niezbędnych badań lekarskich;

6) prowadzenie rejestru danych osobowych zakwalifikowanych do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny niezawodowej lub prowadzenie rodzinnego domu dziecka i pełniących funkcję rodziny zastępczej  oraz prowadzących rodzinny dom dziecka;

7) kompletowanie we współpracy z właściwym Ośrodkiem Pomocy społecznej dokumentacji związanej z przygotowaniem dziecka do umieszczenia w rodzinie zastępczej albo  w rodzinnym domu dziecka;

8)   finansowanie:

a) świadczeń pieniężnych dot. dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej

b) pomocy dla usamodzielnianych

9)  ustalanie rodzicom biologicznym odpłatności za pobyt dziecka w pieczy zastępczej;

10) sporządzanie sprawozdań i przekazywanie Wojewodzie;

11) finansowanie pobytu w pieczy zastępczej cudzoziemców.

 

Rehabilitacja społeczna

podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z  2011 r. Nr 127, poz. 721 z póź zm.)

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1190  z późn. zm.)

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U z 2007 r. Nr 230, poz. 1694 z późn. zm.)

 

zakres działania

- dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,

- dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,

- dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,

- dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,

- zadania z zakresu rehabilitacji społecznej zlecane fundacjom oraz organizacjom pozarządowym.

 

TURNUSY REHABILITACYJNE

Dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych, do wniosku dołącza się:

1) kopię orzeczenia lub kopię wypisu z treści orzeczenia, o którym mowa w art. 1, art. 5 pkt 1a lub art. 62 ustawy, a w przypadku osoby, o której mowa w art. 62 ust. 3 ustawy, kopię orzeczenia o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym wydanym przed dniem 1 stycznia 1998 r.

Wniosek można pobrać w pok. nr 8 w PCPR ul. B. Chrobrego 4 lub ze strony www.bip.pcpr.powiatdrawski.pl

Wysokość dofinansowania uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym wynosi:

1) 30% przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 2  pkt 4 ustawy, zwanego dalej "przeciętnym wynagrodzeniem" - dla osoby niepełnosprawnej ze znacznym stopniem niepełnosprawności, osoby niepełnosprawnej w wieku do 16 roku życia oraz osoby niepełnosprawnej w wieku 16 – 24 lat uczącej się i niepracującej, bez względu na stopień niepełnosprawności;

2) 27% przeciętnego wynagrodzenia -dla osoby niepełnosprawnej z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności; 

3) 25% przeciętnego wynagrodzenia - dla osoby niepełnosprawnej z lekkim stopniem niepełnosprawności;              

4) 20% przeciętnego wynagrodzenia - dla opiekuna osoby niepełnosprawnej;                                                         

5) 20% przeciętnego wynagrodzenia - dla osoby niepełnosprawnej zatrudnionej w zakładzie pracy chronionej niezależnie od posiadanego stopnia niepełnosprawności.

Wysokość dofinansowania wyliczana jest z kwoty przeciętnego wynagrodzenia w kwartale poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku ogłaszanego w  Komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. Nr 230, poz. 1694 z późn. zm.) szczegółowo określa warunki uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach.

Osoba niepełnosprawna ubiegająca się o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym składa kompletny i uzupełniony wniosek o dofinansowanie w PCPR.

Wnioski o dofinansowanie uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym można składać przez cały rok.

Dofinansowanie do uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym przysługuje raz w roku kalendarzowym. Na wskazanie lekarza osoba niepełnosprawna może ubiegać się o przyznanie dofinansowania dla opiekuna na turnusie.

Osoba niepełnosprawna sama dokonuje wyboru organizatora i ośrodka, w którym będzie odbywał się turnus rehabilitacyjny oraz sama dokonuje rezerwacji miejsca zgodnie z kodami schorzeń określonych w orzeczeniu i dysfunkcjami oraz schorzeniami wskazanymi przez lekarza we "wniosku lekarza o skierowanie na turnus rehabilitacyjny".

By przyznane dofinansowanie zostało przekazane organizatorowi turnusu muszą być spełnione warunki określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. Nr 230 poz. 1694 ze zm):

1) dane adresowe zawarte w "informacji o wyborze turnusu" powinny być pełne i zgodne  z danymi zawartymi w rejestrze ośrodków i rejestrze organizatorów,

2) wybór turnusu dokonany przez osobę niepełnosprawną musi być zgodny z zaleceniami i przeciwwskazaniami lekarza, zawartymi we wniosku o skierowanie na turnus rehabilitacyjny,

3) ośrodek, w którym odbędzie się turnus musi być dostosowany do rodzaju dysfunkcji oraz schorzenia osoby niepełnosprawnej.

Powiatowe centra pomocy rodzinie dysponują ofertami ośrodków i organizatorów turnusów, którzy posiadają wpisy do odpowiednich rejestrów. Dzięki temu osoby niepełnosprawne mogą wybrać ofertę odpowiednią do rodzaju niepełnosprawności i zaleceń lekarza.

Aktualne informacje o ośrodkach i organizatorach turnusów rehabilitacyjnych, posiadających wpisy do rejestrów wojewody dostępne są pod adresem elektronicznym: http://ebon.mps.gov.pl/.

Na stronie umożliwiono wyszukiwanie ośrodków i organizatorów według zadanych kryteriów (np. rodzaju turnusu, rodzaju dysfunkcji, adresu). Wyszukane pozycje można następnie wydrukować wraz z danymi kontaktowymi. 

ZAOPATRZENIE W PRZEDMIOTY ORTOPEDYCZNE, ŚRODKI POMOCNICZE, SPRZĘT REHABILITACYJNY 

Dofinansowanie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze do wniosku dołącza się:

1) kopię orzeczenia lub kopię wypisu z treści orzeczenia, o którym mowa w art. 1, art. 5 pkt 1a lub art. 62 ustawy, a w przypadku osoby, o której mowa w art. 62 ust. 3 ustawy, kopię orzeczenia o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym wydanym przed dniem 1 stycznia 1998 r.,

2) fakturę określającą cenę nabycia z wyodrębnioną kwotą opłaconą w ramach ubezpieczenia zdrowotnego oraz kwotą udziału własnego lub inny dokument potwierdzający zakup, wraz z potwierdzoną za zgodność, przez świadczeniodawcę realizującego zlecenie, kopią zrealizowanego zlecenia na zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, albo

3) kopię zlecenia na zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze wraz z ofertą określającą cenę nabycia z wyodrębnioną kwotą opłacaną w ramach ubezpieczenia zdrowotnego i kwotą udziału własnego oraz termin realizacji zlecenia od momentu przyjęcia go do realizacji.

O dofinansowanie ze środków PFRON zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze, sprzęt rehabilitacyjny mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne, jeżeli:

- przeciętny miesięczny dochód, w rozumieniu przepisów o świadczeniach rodzinnych (o zasiłkach rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych, pomniejszony o obciążenie zaliczką na podatek dochodowy od osób fizycznych, składkę z tytułu ubezpieczeń emerytalnego, rentowego i chorobowego, określoną w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych oraz o kwotę alimentów świadczonych przez osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym na rzecz innych osób, podzielony przez liczbę osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym), obliczony za kwartał poprzedzający miesiąc,                      w którym składany jest wniosek , nie przekracza kwoty:

a) 50% przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 2 pkt 4 ustawy, zwanego dalej "przeciętnym wynagrodzeniem", na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,

b) 65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej.

Wysokość dofinansowania zaopatrzenia:

1) w sprzęt rehabilitacyjny wynosi do 80 % kosztów tego sprzętu, nie więcej jednak niż do wysokości pięciokrotnego przeciętnego wynagrodzenia:

2) w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze wynosi:

a) do 100% udziału własnego osoby niepełnosprawnej w limicie ceny ustalonym na  podstawie odrębnych przepisów, jeżeli taki udział jest wymagany,

b) do 150% sumy kwoty limitu, o którym mowa w lit. a, wyznaczonym przez  ministra właściwego do spraw zdrowia oraz wymaganego udziału własnego osoby niepełnosprawnej  w zakupie tych przedmiotów i środków, jeżeli cena zakupu jest wyższa niż ustalony limit.

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1190 z późn. zm.) określa szczegółowe uregulowania.

BARIERY ARCHITEKTONICZNE, W KOMUNIKOWANIU SIĘ I TECHNICZNE

Dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych wnioski przyjmowane są na bieżąco.  Wysokość dofinansowania wynosi do 95% kosztów przedsięwzięcia, nie więcej jednak niż do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.

Realizacja powyższych zadań ma na celu umożliwienie lub w znacznym stopniu ułatwienie osobie niepełnosprawnej wykonywanie podstawowych, codziennych czynności lub kontaktów z otoczeniem.

Pisemny wniosek o dofinansowanie likwidacji wyżej wymienionych barier funkcjonalnych osoba niepełnosprawna składa w powiatowym centrum pomocy rodzinie właściwym dla miejsca zamieszkania.

O dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne, które mają trudności w poruszaniu się.

O dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się i technicznych mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności.

Dofinansowanie likwidacji poszczególnych barier przysługuje osobom niepełnosprawnym, które w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku nie uzyskały odpowiednio dofinansowania ze środków Funduszu na ten cel, tj. jeżeli osoba niepełnosprawna w ciągu ostatnich trzech lat otrzymała dofinansowanie np. do likwidacji barier architektonicznych, to o kolejne dofinansowanie na ten cel może ubiegać się po upływie trzech lat od daty przekazania dofinansowania, natomiast nie wyklucza to możliwości otrzymania dofinansowanie do likwidacji barier w komunikowaniu się i/lub technicznych. Termin trzyletni dotyczy odrębnie każdej z barier.

Dofinansowanie likwidacji barier nie przysługuje, jeżeli osoba niepełnosprawna ma zaległości wobec Funduszu lub jeżeli osoba ta w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku była strona umowy zawarte z Funduszem i rozwiązanej z przyczyn leżących po jej stronie.

Ponadto dofinansowanie nie może obejmować kosztów realizacji zadania poniesionych przed przyznaniem środków finansowych  i zawarciem umowy.

Wysokość dofinansowania likwidacji barier funkcjonalnych wynosi do 95% kosztów przedsięwzięcia, nie więcej jednak niż do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.

Przepisy przedmiotowego rozporządzenia nie definiują zakresu żadnej z barier. W związku z powyższym można przyjąć, iż:

-  bariery architektoniczne to wszelkie utrudnienie występujące w budynku i w jego najbliższej okolicy, które ze względu na rozwiązania techniczne, konstrukcyjne lub warunki użytkowania uniemożliwiają lub utrudniają swobodę ruchu osobom niepełnosprawnym;

-   bariery techniczne to przeszkody wynikające z braku zastosowania lub niedostosowania, odpowiednich do rodzaj niepełnosprawności, przedmiotów lub urządzeń. Likwidacja tej bariery powinna powodować sprawniejsze działanie osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie i umożliwić wydajniejsze jej funkcjonowanie;

-   bariery w komunikowaniu się to ograniczenia uniemożliwiające lub utrudniające osobie niepełnosprawnej swobodne porozumiewanie się i/lub przekazywanie informacji.

Osoba niepełnosprawna może złożyć wniosek o dofinansowanie ze środków Funduszu zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w każdym czasie.

SPORT, KULTURA, REKREACJA I TURYSTYKA

Dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych wynosi – do 60% kosztów zadania. O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej jeżeli: prowadzą działalność statutową na rzecz osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku. 

Szczegółowych informacji można uzyskać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Drawsku Pomorskim  ul. Bolesława Chrobrego 4 lub telefonicznie pod nr telefonów (094)36 337 62;  (094) 36 360 64.

Informacji udziela pracownik PCPR w Drawsku Pomorskim:

Starszy Inspektor Powiatowy do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pani Wiesława Mackiewicz

 

 

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

w Drawsku Pomorskim

zaprasza osoby niepełnosprawne do uczestnictwa

w pilotażowym programie „Aktywny Samorząd”

                                                                                                                                                                         

  program finansowany ze środków PFRON

   

Głównym celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo osób niepełnosprawnych w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji.

Wszelkie informacje oraz wnioski można uzyskać

w siedzibie PCPR w Drawsku Pom., ul. B. Chrobrego 4, pokój nr 3,

pod numerami telefonów: (0-94) 363 – 60 – 64, (0-94) 363 – 37 – 62

wnioski można pobrać na stronie: www.bip.pcpr.powiatdrawski.pl     w zakładce "AKTYWNY SANORZĄD" wnioski 2015

projekty unijne

Program Operacyjny Kapitał Ludzki „Szansa na przyszłość”

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Drawsku Pomorskim prowadzi projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Priorytet VII Promocja integracji społecznej pod nazwą „Szansa na przyszłość”.

projekt realizowany od grudnia 2007 roku do 30 czerwca 2015 roku

O udział w Projekcie mogą ubiegać się osoby, które spełniają następujące warunki:

  1. posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności (w przypadku osób niepełnosprawnych);
  2. korzystają ze świadczeń pomocy społecznej;
  3. są w wieku aktywności zawodowej (15-64 lata);
  4. posiadają zatrudnienie lub nie, zagrożone wykluczeniem społecznym z co najmniej jednego powodu spośród wskazanych w art.7 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej;
  5. opuszczają domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno - wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze;
  6. opuszczają rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą.

W ramach projektu osoby uzyskają możliwość skorzystania z bezpłatnego wsparcia w zakresie m in.: podnoszenia i zmiany umiejętności i kwalifikacji zawodowych, aktywizacji zawodowej, rehabilitacji zdrowotnej oraz aktywizacji społecznej.

 

 „Schematom STOP!”

Od stycznia 2014 roku do czerwca 2015 roku Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie  w Drawsku Pomorskim we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Drawsku Pomorskim, Miejsko - Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Drawsku Pomorskim, Miejsko - Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Złocieńcu, Gminą Złocieniec, Ośrodkiem Wspierania Dziecka  i Rodziny w Drawsku Pomorskim oraz Międzygminnym Centrum Integracji Społecznej w Kaliszu Pomorskim, rozpoczęło realizację projektu „Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy - pilotaż”.

Głównym celem pilotażu jest utworzenie skoordynowanego systemu współpracy instytucjonalnej wobec rodzin wielodzietnych, zagrożonych wykluczeniem społecznym z tytułu bezrobocia lub pozostawania w trwałym pokoleniowym bezrobociu i niemożności wyjścia z systemu świadczeń pomocy społecznej, a także testowe wypracowanie nowych instrumentów rodzinnej aktywizacji i integracji społecznej.

 

 „Praca motorem wejścia w dorosłe życie”

Stowarzyszenie SEMAFOR serdecznie zaprasza do udziału w spotkaniach rekrutacyjnych do projektu „Praca motorem wejścia w dorosłe życie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w terminie 01.11.2013 - 30.06.2015 r.

W ramach projektu planowana jest aktywizacja społeczna i zawodowa w Centrum Integracji Społecznej osób w wieku od 15 do 30 roku życia, zamieszkałych na terenie powiatu drawskiego.

Informacji dotyczących rekrutacji udziela Pani Inga Moczarska pod numerem telefonu 600135070 w godzinach 7.00 - 15.00.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Jolanta Nazarek 13-03-2015 09:17
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Jolanta Nazarek 13-03-2015
Ostatnia aktualizacja: Jolanta Nazarek 25-03-2015 12:51